Jēzus nāk drīz

 Latviski По русский In English

Šķiršanās un draudze


 Riks Džoiners.
Lielais Rīkojums
Vārds nedēļai, 28. daļa

           

           Pagājušajā nedēļā mēs runājām par to, ka ortodoksālajā ebreju sabiedrībā laulības šķiršanu skaits ir mazāks kā jebkurā citā cilvēku grupā. Tāpēc, ka šķiršanās ir viens no spēcīgākajiem lāstiem un tam ir iznīcinošs spēks jebkurā sabiedrībā, es gribēju saprast, kāpēc tieši viņu sabiedrībā viss bija daudz labāk kā visdedzīgāko kristiešu konfesijās un kustībās. Iemeslu bija viegli ieraudzīt, bet man tas bija pārsteigums.

           Galvenais iemesls, kāpēc ortodoksālajiem ebrejiem bija tik mazs šķiršanās procents, ir tas, ka viņi pieļauj šķiršanos. Skan paradoksāli, kamēr to nesaprot. Mozus likums patiesībā pieļauj šķiršanos, un viņi nevar to mainīt, nekļūstot vainīgi bauslības izmainīšanā. Un tāpēc viņi ir izstrādājuši izcilu procedūru, kas pieļauj šķiršanos, lai, ja iespējams, panāktu samierināšanos laulībā un beigās pat to stiprinātu.

           Tā kā ortodoksālā kopiena pieļauj šķiršanos, tad pāri, lai šķirtos, vēršas pie viņiem, nevis pie advokātiem vai tiesā. Apustulis Pāvils korintiešiem rakstīja, ka viņi, sev par apkaunojumu, taisnību iegūt iet pie pagāniem, jo pašu vidū nav tiesnešu. Šodien tas tāpat paliek par Kristus miesas galveno kauna avotu –meklēt taisnu spriedumu pie neticīgajiem. Galvenā lieta, kur kristieši tā dara, ir laulības šķiršana. Tas ir tādēļ, ka daudzu kristīgo kustību doktrīnas neļauj šķirt laulību, tā ka ticīgajiem nav citas izvēles.

          Protams, kristīgajām kustībām ir pamatoti iemesli šīm doktrīnām, kas, viņuprāt, ir pamatotas Rakstos. Un tomēr, pirms par to runāt, labāk no jauna vērsīsimies pie ortodoksālās kopienas un viņu ievērojamajām sekmēm laulības saglabāšanā.

         Kad rabīns svētī ikvienu savienību, vai tā ir laulība, vai biznesa partnerība, tad no viņa tiek gaidīts, ka viņš turpinās lūgt un centīsies atbalstīt šo savienību. ikviena neveiksme lietā, ko rabīns ir svētījis, tiek uzskatīta par viņa personīgo izgāšanos. Tas dod viņam vēl lielāku stimulu lūgt un uzturētus sakarus ar savienību, ko viņš ir svētījis, lai būtu pārliecināts, ka viss ir labi, un nepieciešamības gadījumā sniegtu palīdzību. Tieši tā rīkoties ir uzdots arī draudzes vecajiem.

        Tā kā rabīns ir atbildīgs par savienību, tad, rodoties vēlmei izšķirties, lai to īstenotu, pārim jādodas pie tā rabīna, kas viņus ir svētījis. Tad sākas laulības šķiršanas process, bet patiesībā tā ir izcila procedūra, kā laulātajam pārim atrast jebkādu iespējamo samierināšanās veidu. Tā sākas ar atgādinājumu Rakstos minētajiem par lāstiem tiem, kas lauž zvērestu. Tas ir tādēļ, lai pārliecinātos, ka laulātie zina, kam sevi nolemj. Vairumā gadījumu laulātie izlīgst tieši šajā etapā. Bet, ja nē, process ir ļoti pamatīgs un gandrīz visas laulības izdodas saglabāt, izņemot vienīgi tās, kur eksistē viens noteikts cietoksnis, ko pēc ortodoksālo ebreju domām gandrīz nav iespējams salauzt –pornogrāfijas atkarība. 

         Izskatās, ka vislielākie apsolījumi tika doti Lāodikejas uzvarētājiem tāpēc, ka tieši viņiem vajadzēs visvairāk pārvarēt. Laikam daudz grūtāk ir pārvarēt remdenuma atmosfēru draudzē, kā pakļauties tiešām vajāšanām. Mēs šobrīd dzīvojam zem nepiedzīvota pornogrāfijas un izvirtības spiediena. Tas ir visur, kur vien pagriežamies. Lai izvēlētos Dievu un Viņa gribu, nevis mūsu laika dominējošo garīgo un morālo samaitātību, būs vajadzīga liela mīlestība uz Dievu un vienam pret otru.

         Pornogrāfija un nešķīstība nogalinās tavu mīlestību uz Dievu, tavu mīlestību uz dzīvesbiedru, tavu mīlestību uz ģimeni un pat tavu dzīves sparu. Labākajā gadījumā tā tevi padarīs par remdenu un pasīvu neveiksminieku. Tā nozags tev jūsu attiecības ar Dievu, tavu aicinājumu, kam Viņš tevi radīja.

         Pats galvenais mūsu uzdevums ir noturēt savu pirmo mīlestību uz Dievu. Mīlestība uz Dievu ir mūsu vislielākais dārgums. Tā ir vērtīgāka par ikvienu dārgumu, vai jebko citu, ko varam iegūt. Tā ir vissvarīgākais faktors, kas nosaka, vai esam bijuši veiksmīgi šajā dzīvē. Mums visiem ir jāizdara izvēle, vai mūs kontrolēs Kristus mīlestība, kā rakstīja lielais apustulis Pāvils, vai mēs padosimies un nonāksim šīs pasaules gara verdzībā.

         Un tomēr, ja esi šķīries, tu neesi izdarījis nepiedodamu grēku. Tu vari izlīgt ar Dievu, un tu vari atjaunot savu aicinājumu Viņā, pat ja šķiršanās ir tava vaina. Tā neatrodas ārpus krusta izpērkošās varas robežām.

         Mums ir jāatzīst arī tas, ka daudzās laulību šķiršanās viena no pusēm nav vainojama. Tu vari būt labākais laulātais un tomēr piedzīvot šķiršanos. Mēs to zinām, jo Jeremijas 3. nodaļā mums teikts, ka Dievs ir šķīries. Mēs zinām, ka Viņš pie tā nav vainīgs, tāpēc, ka Viņš bija vislabākais vīrs pasaulē.

          Šodien vairāk kā 50% kristiešu nav vietējās draudzes locekļi. Gandrīz tāds pats procents ir to, kuri piedzīvojuši šķiršanos. Kristus Miesai ir jāatjauno šī cilvēku grupa un jādziedina briesmīgā brūce, ko radījusi laulības šķiršana, kā arī no kauna, ko tā nesusi Kristus miesai. Tai jābūt par galveno prioritāti, ja gribam būt patiesi nākamās Valstības liecinieki. Valstība tiek celta uz piedošanu, izpirkšanu, samierināšanu un atjaunošanu. Ir dažādi viedokļi, un katrā no tiem ir kāda vērtība, bet te mums ir pienākums visu savest kārtībā. Tas ir caurums kuģī, kas mūs noteikti noslīcinās, ja to nesalabosim.

 

https://www.morningstarministries.org/resources/word-week/2013/divorce-and-church-great-commission-part-28#.UfqHVtI9KD8

 

www.morningstarministries.org


Komentāri (0)  |  2013-10-31 07:07  |  Skatīts: 1650x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
- Pievienot komentāru:

Vārds:

Komentārs:

Drošības kods:

Atpakaļ